P.A. Volgende week begint de Zomerschool. Nog snel inschrijven? Klik hier.
Beste flamenco-liefhebber,
Op zaterdag 11 juli vieren we feest aan de Volmolen. Driewerf hoera want we hebben daar minstens drie uitstekende redenen voor.
- De eerste: het is Vlaamse Feestdag — een dag om trots te zijn op onze Vlaamse eigenzinnigheid, passie en veerkracht. En op de geuzennaam die we er in de Spaanse taal aan overhielden: los flamencos.
- De tweede: ik ben jarig – geboren op 11 juli. Toeval? Voorbestemming? Daarover lopen de meningen uiteen. Maar het verklaart wel waarom mijn flamenconaam Lene la Flamenca is.
- En de derde reden? We houden van flamenco – van de cultuur. Van de muziek. De ritmes van palmas, voetenwerk en castagnetten. Van de dans. Van mensen die spontaan rechtveren zodra de eerste sevillana klinkt ...
Daarom nodig ik u op 11 juli van harte uit op onze Fiesta Flamenca
Tussen 15 en 19 uur vullen we Danshuis Volmolen (binnen en buiten) weer met flamencosfeer, live muziek, gesprekken en een gezonde portie zomervreugde.
Een bijzonder welkom aan al onze dansers en docenten van het afgelopen en de vorige dansschooljaren. En aan alle mede-aficionados del flamenco die ik in de loop der jaren heb leren kennen. (Ik realiseer me plots dat ik dit jaar al 20 jaar flamenco studeer!)
Kom talrijk, in traje of andere feestkleding, met een bloemig kapsel, markante oorbellen, vuurrode lippen ... (En heren, voel u vooral vrij om daar uw geheel eigen draai aan te geven.)
Huiskoor Savia Flamenca zingt, speelt en danst
Wie het koor al hoorde zingen, weet dat stil blijven zitten dan een hele opgave wordt. Wie het nog niet hoorde, krijgt op 11 juli de gelegenheid om daar verandering in te brengen.
De sevillana’s zullen de toon voeren maar het koor, onder leiding van David Sánchez, brengt ook tangos, rumbas en tanguillos mee. Verder zorgen we voor een drankje, gelijkgestemd gezelschap en alles wat een feestelijke flamencomatinee onvergetelijk maakt.
Haal uw sevillana’s vanonder het stof: schrijf snel in voor de Zomerschool
Op 30 juni gaan de deuren open van onze Zomerschool.
- Mijn lessen op dinsdag voor de starters lopen gewoon door, om 15u30 en om 19u (losse lessen van een uur). In elke les komt ook de sevillana aan bod.
- Marta Flendrig geeft elke woensdagavond in juli, voor alle niveaus vanaf gevorderde beginners, intensieve themaworkshops van 19u tot 21u30. Op 1 en 8 juli gaat alle aandacht naar de sevillana.
Klik hier voor alle info en thema’s op de andere woensdagen. Of schrijf meteen in via antwoord op deze e-mail.
Tot gauw?
Altijd welkom.
Lene — la Flamenca – Vandersteegen
Uw gastvrouw
Foto boven: ik, een sevillana dansend op een eerder feestje.


Contact | Danshuis VolmolenWe antwoorden graag op al uw vragen en hopen u snel bij ons te mogen begroeten. |



