Op zondag 27 april — Beloken Pasen — waren we uitgenodigd in de Onze-Lieve-Vrouw-van-Lourdeskerk in Heide-Heuvel, Lommel, voor een uniek dubbelconcert: twee zangkoren, twee werelden, één passie. Het Daghet, met wortels in de rijke polyfonie en Savia Flamenca, huiskoor van Danshuis Volmolen, verbonden hun stemmen in muziek en samenzang. Een verbinding die zich herinnert wat woorden soms vergeten: hoe bezieling en dialoog de lente doen uitbreken in het hart van de mensen.
De omslagfoto genomen vanop het orgelbalkon is van Anke Berckmans. De andere beelden zijn van Jo Bogaerts, de vaste fotograaf van Savia Flamenca.
Maestro van Savia Flamenca, Antonio Paz, met achter hem pianist-solist Jean-Marie Van Broeckhoven.
Gerda en Hilde dansen een sevillana.
Martine zingt de eerste solo van La Tarara, een speels kinderliedje van Federico Garcia Lorca.
Marie-Paule zingt de tweede solo van La Tarara, een speels kinderliedje van Federico Garcia Lorca.
Cat'rina zingt de derde solo van La Tarara, een speels kinderliedje van Federico Garcia Lorca.
Anjo zingt de vierde solo van La Tarara, een speels kinderliedje van Federico Garcia Lorca.
La Tarara, kinderliedje van Federico Garcia Lorca, gefilmd vanuit het publiek (met dank aan Mathy Ulenaers).
Dirigent van Het Daghet, Jeroen Driessens.
Antonio zingt de inleidende solo van Gwendolyne, een liefdesliedje van Julio Iglesias. (De Spaanse inzending voor het Eurovisie Songfestival 1970 in Amsterdam.)
Lene en fan van het eerste uur Greet, dansen een sevillana.
Koorleiders gehuldigd.
Ook Martine deelde in de bloemetjes, als zangeres in beide koren, als ontwerper van het affichebeeld en vooral als gangmaker voor het bijzonder geslaagde duoconcert.